5 Şubat 2013 Salı

Kösteklik horoz nerede bulunur?



Vahşiyiz biz! 

        Gelenek ve göreneklerin arasında seçe seçe katletme içereni yaptık.. Ne diye diş buğdayı ya da doğum günü yapmazsın ki kadın? Ama yok anneanne en yüksek baskı merci olduğu için 20 gündür fellik fellik horoz arıyoruz canım İstanbul'umda. Horoz dediğin markette raftan poşete atılabilecek birşey olsa neyse, parasını verip huzur içinde kösteğimizi keseceğiz, ama yok işte. İstanbul kazan biz kepçe arıyoruz.
         Mahallenin kasabı, tavukçusu, köyün tavukçusu, nurtideki anneler, arkadaşlar... herkes horoz peşinde. Denizliye gidip alacağım biraz daha baskı olursa. Eminönü'ndeki cins horozlara da elim gitmiyor. Sonunda pes ettim,gerekiyorsa onlardan alalım en olmadı dedim. Heyhat, cins horozların hepsinin cinsi tükenmiş! Bir tane bile yok. Yavrum horozu kesilmeden köstek kalacak anneme göre.
       Köstek ne diye merak edenler için bu arada hemen anlatayım. Köstek Bulgaristan'da yürümeye başlayan çocuklar için yapılan bir ilk adım töreni aslında. Çocuğun ayağına kırmızı bir ip bağlanır, yaşça büyük birkaç çocuk varsa onlar da çağrılır, evde yapılan çörek ikiye kırılır ve çocuk ip kesilip çöreğin arasından yürütülür üç kez, hep güzel gitsin adımlarının hepsi hayatında bahtlı olsun diye. Sonra da bir horoz pişirilip çörekle birlikte birkaç komşuya anne tarafından koşarak dağıtılır. Maksat evde eğlence olsun. Benim durumumda maksat anne kişisi horoz arama faaliyetlerinde telef olsun :).
      Eşimin tüm itirazlarına rağmen o horoz kesilecek. Bana göre fark etmez, horozu ben de keserim, çocukluğum türlü kanatlı ve boynuzlu hayvanın arasında geçmiş, her türlü kesme pişirme ve yeme faaliyetinde mevcudum. Ama eşim İstanbul çocuğu, hayvan dediğin belgeselde veya tabakta, en olmadı hayvanat bahçesi veya köyde olur. Kesilme kısmında vahşet çok ona göre. Yediği biftekler ve köfteler zaten ağaçta yetişiyor :)
         Horozu nerede bulduk nasıl pişirdik kısmına gelince. En son çare olarak İstanbul'un köylerini dolaşıp kapı kapı horoz soralım dedim. Olmadı Edirne'ye gider oralarda ararız dedik. Arnavutköy'den Karaburun'a giderken köy kasabına daldık, bir yerde horoz var diye tarif ettik, sağ olsunlar iki dakikada kesip poşetlediler caanım horozu. Uzay ilk önce tanıştı köstek horozuyla, tetkik etti. Büyüyünce beni hoş görmeme ihtimalini de göze alarak annemden olan korkumun ağır basması :) sebebiyle köstek kesilmiştir arkadaş!

Not: Çörek yapma kısmında herhangi bir vahşet yoktu, bildiğiniz undan yaptık, marketten aldık :)

9 yorum:

  1. Nassı yani bi dakka, sen az önce ben horoz kesebilirim mi dedin. Önünde saygıyla eğiliyorum, nev-i şahsına münhasır bir insansın. Küçükken hatırlıyorum, dayım keserdi(kendisi genel cerrahtır da :P) horoz kafası kopuk 10 dk daha dolaşırdı. (Allahım bu nası bi anı??!?!?:P)
    O Uzay'ın arabasını alırım altından, o ne karizma öyle :)

    YanıtlaSil
  2. Adam artık kendine otomatik araba yaptı şekerim, kesmiyor kendisini anne baba ittirmeli şeyler.. Horoz konusuna gelince keserim bacım zorda kalırsam her nevi hayvanı keser yüzer parçalarım :) köy insanıyım ben cerrahlık becerilerim gelişmiştir. Vahşet değil hayatın en doğal parçası bana göre bunlar. Ama dedigin üzere kafası kesilen horozu bırakırsan o oyle zıplar kan akana kadar. O yuzden bırakılmaz, kafası kesilen hayvan, hele de çocukların önünde (psikolojini onlar bozdu sen onlara hesap sor canım) asla bırakılmaz.... Bu arada ne zaman istersen Uzay seninle Edizi dolaşmaya götürecekmiş :)

    YanıtlaSil
  3. wuuuuuu, uzaycım gezdirsin bizi:)

    yok be psikolojim bozulmadı, görüntü enteresandı ona dikkat çekmek istedim.
    beni ne zombiler ne canavarlar istedi gitmedim, horoz mu bozcek len psikolocimi :P

    YanıtlaSil
  4. Gül bu arada masalların vahşi doğasına dair bir kitap aldım.. bitsin sana bildirim yapacağım.. Bir de tospikle oynatalım şunları ben haftasonuna dönmüş olurum memleketten ama artık oyun grubu olsun istiyorum yapalım mı ne dersin?

    YanıtlaSil
  5. aaa sen nerdesiiin? sınır dışı mı ettiler seni yoksam :P

    YanıtlaSil
  6. Arzu dedikten sonra kaldırmıştım ben, sen de kaldır yaa, okuyamıyorum o harfleri yazıları ben. 3 nömero miyopum kardeşim. robot değilim ammaa.

    YanıtlaSil
  7. Oyy kuzum nasıl da bakıyor öyle. Allah hayırlı etsin kösteğini bir ömür boyu sağlam adımlar atmasını tahtının,bahtının hep açık olduğu bir hayat nasip etsin uzaya.

    YanıtlaSil
  8. Sağol Nurcanım.. şu yapamadığım doğumgününü de yaparsam içim rahatlayacak..Butun yavrukuşların tahtı bahtı güzel olsun...

    YanıtlaSil
  9. aa kaldırmışsın robotik şeysini

    YanıtlaSil

Yorum için teşekkürler.. Gene bekleriz...