Vahşiyiz biz!
Gelenek ve göreneklerin arasında seçe seçe katletme içereni yaptık.. Ne diye diş buğdayı ya da doğum günü yapmazsın ki kadın? Ama yok anneanne en yüksek baskı merci olduğu için 20 gündür fellik fellik horoz arıyoruz canım İstanbul'umda. Horoz dediğin markette raftan poşete atılabilecek birşey olsa neyse, parasını verip huzur içinde kösteğimizi keseceğiz, ama yok işte. İstanbul kazan biz kepçe arıyoruz.
Mahallenin kasabı, tavukçusu, köyün tavukçusu, nurtideki anneler, arkadaşlar... herkes horoz peşinde. Denizliye gidip alacağım biraz daha baskı olursa. Eminönü'ndeki cins horozlara da elim gitmiyor. Sonunda pes ettim,gerekiyorsa onlardan alalım en olmadı dedim. Heyhat, cins horozların hepsinin cinsi tükenmiş! Bir tane bile yok. Yavrum horozu kesilmeden köstek kalacak anneme göre.
Köstek ne diye merak edenler için bu arada hemen anlatayım. Köstek Bulgaristan'da yürümeye başlayan çocuklar için yapılan bir ilk adım töreni aslında. Çocuğun ayağına kırmızı bir ip bağlanır, yaşça büyük birkaç çocuk varsa onlar da çağrılır, evde yapılan çörek ikiye kırılır ve çocuk ip kesilip çöreğin arasından yürütülür üç kez, hep güzel gitsin adımlarının hepsi hayatında bahtlı olsun diye. Sonra da bir horoz pişirilip çörekle birlikte birkaç komşuya anne tarafından koşarak dağıtılır. Maksat evde eğlence olsun. Benim durumumda maksat anne kişisi horoz arama faaliyetlerinde telef olsun :).
Eşimin tüm itirazlarına rağmen o horoz kesilecek. Bana göre fark etmez, horozu ben de keserim, çocukluğum türlü kanatlı ve boynuzlu hayvanın arasında geçmiş, her türlü kesme pişirme ve yeme faaliyetinde mevcudum. Ama eşim İstanbul çocuğu, hayvan dediğin belgeselde veya tabakta, en olmadı hayvanat bahçesi veya köyde olur. Kesilme kısmında vahşet çok ona göre. Yediği biftekler ve köfteler zaten ağaçta yetişiyor :)
Horozu nerede bulduk nasıl pişirdik kısmına gelince. En son çare olarak İstanbul'un köylerini dolaşıp kapı kapı horoz soralım dedim. Olmadı Edirne'ye gider oralarda ararız dedik. Arnavutköy'den Karaburun'a giderken köy kasabına daldık, bir yerde horoz var diye tarif ettik, sağ olsunlar iki dakikada kesip poşetlediler caanım horozu. Uzay ilk önce tanıştı köstek horozuyla, tetkik etti. Büyüyünce beni hoş görmeme ihtimalini de göze alarak annemden olan korkumun ağır basması :) sebebiyle köstek kesilmiştir arkadaş!
Mahallenin kasabı, tavukçusu, köyün tavukçusu, nurtideki anneler, arkadaşlar... herkes horoz peşinde. Denizliye gidip alacağım biraz daha baskı olursa. Eminönü'ndeki cins horozlara da elim gitmiyor. Sonunda pes ettim,gerekiyorsa onlardan alalım en olmadı dedim. Heyhat, cins horozların hepsinin cinsi tükenmiş! Bir tane bile yok. Yavrum horozu kesilmeden köstek kalacak anneme göre.
Köstek ne diye merak edenler için bu arada hemen anlatayım. Köstek Bulgaristan'da yürümeye başlayan çocuklar için yapılan bir ilk adım töreni aslında. Çocuğun ayağına kırmızı bir ip bağlanır, yaşça büyük birkaç çocuk varsa onlar da çağrılır, evde yapılan çörek ikiye kırılır ve çocuk ip kesilip çöreğin arasından yürütülür üç kez, hep güzel gitsin adımlarının hepsi hayatında bahtlı olsun diye. Sonra da bir horoz pişirilip çörekle birlikte birkaç komşuya anne tarafından koşarak dağıtılır. Maksat evde eğlence olsun. Benim durumumda maksat anne kişisi horoz arama faaliyetlerinde telef olsun :).
Eşimin tüm itirazlarına rağmen o horoz kesilecek. Bana göre fark etmez, horozu ben de keserim, çocukluğum türlü kanatlı ve boynuzlu hayvanın arasında geçmiş, her türlü kesme pişirme ve yeme faaliyetinde mevcudum. Ama eşim İstanbul çocuğu, hayvan dediğin belgeselde veya tabakta, en olmadı hayvanat bahçesi veya köyde olur. Kesilme kısmında vahşet çok ona göre. Yediği biftekler ve köfteler zaten ağaçta yetişiyor :)
Horozu nerede bulduk nasıl pişirdik kısmına gelince. En son çare olarak İstanbul'un köylerini dolaşıp kapı kapı horoz soralım dedim. Olmadı Edirne'ye gider oralarda ararız dedik. Arnavutköy'den Karaburun'a giderken köy kasabına daldık, bir yerde horoz var diye tarif ettik, sağ olsunlar iki dakikada kesip poşetlediler caanım horozu. Uzay ilk önce tanıştı köstek horozuyla, tetkik etti. Büyüyünce beni hoş görmeme ihtimalini de göze alarak annemden olan korkumun ağır basması :) sebebiyle köstek kesilmiştir arkadaş!
Not: Çörek yapma kısmında herhangi bir vahşet yoktu, bildiğiniz undan yaptık, marketten aldık :)


