5 Şubat 2013 Salı

Kösteklik horoz nerede bulunur?



Vahşiyiz biz! 

        Gelenek ve göreneklerin arasında seçe seçe katletme içereni yaptık.. Ne diye diş buğdayı ya da doğum günü yapmazsın ki kadın? Ama yok anneanne en yüksek baskı merci olduğu için 20 gündür fellik fellik horoz arıyoruz canım İstanbul'umda. Horoz dediğin markette raftan poşete atılabilecek birşey olsa neyse, parasını verip huzur içinde kösteğimizi keseceğiz, ama yok işte. İstanbul kazan biz kepçe arıyoruz.
         Mahallenin kasabı, tavukçusu, köyün tavukçusu, nurtideki anneler, arkadaşlar... herkes horoz peşinde. Denizliye gidip alacağım biraz daha baskı olursa. Eminönü'ndeki cins horozlara da elim gitmiyor. Sonunda pes ettim,gerekiyorsa onlardan alalım en olmadı dedim. Heyhat, cins horozların hepsinin cinsi tükenmiş! Bir tane bile yok. Yavrum horozu kesilmeden köstek kalacak anneme göre.
       Köstek ne diye merak edenler için bu arada hemen anlatayım. Köstek Bulgaristan'da yürümeye başlayan çocuklar için yapılan bir ilk adım töreni aslında. Çocuğun ayağına kırmızı bir ip bağlanır, yaşça büyük birkaç çocuk varsa onlar da çağrılır, evde yapılan çörek ikiye kırılır ve çocuk ip kesilip çöreğin arasından yürütülür üç kez, hep güzel gitsin adımlarının hepsi hayatında bahtlı olsun diye. Sonra da bir horoz pişirilip çörekle birlikte birkaç komşuya anne tarafından koşarak dağıtılır. Maksat evde eğlence olsun. Benim durumumda maksat anne kişisi horoz arama faaliyetlerinde telef olsun :).
      Eşimin tüm itirazlarına rağmen o horoz kesilecek. Bana göre fark etmez, horozu ben de keserim, çocukluğum türlü kanatlı ve boynuzlu hayvanın arasında geçmiş, her türlü kesme pişirme ve yeme faaliyetinde mevcudum. Ama eşim İstanbul çocuğu, hayvan dediğin belgeselde veya tabakta, en olmadı hayvanat bahçesi veya köyde olur. Kesilme kısmında vahşet çok ona göre. Yediği biftekler ve köfteler zaten ağaçta yetişiyor :)
         Horozu nerede bulduk nasıl pişirdik kısmına gelince. En son çare olarak İstanbul'un köylerini dolaşıp kapı kapı horoz soralım dedim. Olmadı Edirne'ye gider oralarda ararız dedik. Arnavutköy'den Karaburun'a giderken köy kasabına daldık, bir yerde horoz var diye tarif ettik, sağ olsunlar iki dakikada kesip poşetlediler caanım horozu. Uzay ilk önce tanıştı köstek horozuyla, tetkik etti. Büyüyünce beni hoş görmeme ihtimalini de göze alarak annemden olan korkumun ağır basması :) sebebiyle köstek kesilmiştir arkadaş!

Not: Çörek yapma kısmında herhangi bir vahşet yoktu, bildiğiniz undan yaptık, marketten aldık :)

1 Şubat 2013 Cuma

Yer mi yemez mi?

        Haftasonu Uzay için kurabiye yapmaya karar verdim. Hamuru açarken acaba o esnada Uzayı ne ile oyalasam diye düşünürken Uzaya da hamur verip hem el becerilerini, hem ince kas gelişimini  hem de benim sinirlerim için bir güzellik yapmaya karar verdim..Hamur kurabiye hamuru olunca yer mi yutar mı derdi olmadı haliyle.

       13 Aylık bir adamın hamurla yapabileceklerine gelince, çok güzel mıncıklama, koparma, yere ve saçıma hamur atma, kaşıkla vurma, yalama ve minicik parçalar koparma faaliyeleri...
Evinizin dağılması garanti bu aktivitede!
       Fotografları çekmedim, bu haftasonu sizin için bir kez daha kurabiye yapıyorum :))
İnternetteki tariflerden derleyip renk verebilmek için de aynı şekilde bitkisel şeyler buldum.
Siz de deneyin bakalım neler olacak..



Hamurun Yapımı:

Malzemeler:
1 Bardak Tuz
2 Bardak Un
2 Bardak Sıcak Su
2 Çorba kaşığı sıvı yağ

Renk vermek için toz gıda boyası veya çeşitli sebze meyvelerin püresi veya suyunu ekleyerek renklendirebilirsiniz.
Örneğin: sarıyı safran, kırmızıyı pancar suyu, moru mor lahana, turuncuyu havuç veya balkabağı, yeşili ıspanak, maviyi böğürtlen (blueberry) ile elde edebilirsiniz. Meyveleri şeker ve az su ile kaynatıp püre haline gelince meyveli gıda boyanız hazır :)

Hamurun Yapım aşaması

Un ve tuzu karıştırıp üzerine kaynar su eklenir ve yoğurulur. Ilıyınca kuruyup çatlamaması için sıvı yağ eklenip yeniden yoğurulur.
Kurumaması  için poşette saklayın.

Aktiviteniz ve enerjiniz bol olsun :)